Pentru primele subiecte de la titularizarea 2013, București, revin cu corespondețele între acestea și cartea lui Scrivener, Learning Teaching.
Subiectul I, A. a. „The following list includes communicative activities...” - Task 92, p. 152
Subiectul I, A. b. „The following learning activities are based on the idea of discussing recent news...” - Task 89, p. 149
Subiectul I, B. „You want to use a graded sequence of tasks in ordering the stages of a listening activity...” - Task 108, p. 177
Restul...
Subiectul I, C.
a. Teaching point - Second Conditional (din punctul meu de vedere)
b. Aveți grijă când scrieți „the main aims” for the activity. Când am fost la pregătirea pentru examenul de definitivat, îmi amintesc (și am și notat asta) că doamna inspector Bujan ne-a spus următoarele:
Aims - se adresează profesorului (ex: By the end of the lesson, the T will have given Ss practice in expressing wishes)
Objectives - se adresează elevilor (By the end of the lesson, the Ss will be better able to express wishes)
Subiectul II, A. Characteristics and advantages of Cloze procedures - Harmer, The Practice of English Language Teaching, p. 323 (tot acolo găsiți și Multiple Choice Questions și Transformation and Paraphrase)
Subiectul II, B. Direct and indirect test items - Harmer, The Practice of English Language Teaching, p. 322 (În cazul de față era indirect. Itemul era chiar un Cloze.)
Language systems/skills - Scrivener, Learning Teaching, p. 29 (Language Systems sunt: Phonology, Lexis, Grammar, Function, Discourse, iar Language Skills sunt: Productive: Speaking & Writing și Receptive: Reading & Listening). Din punctul meu de vedere, aici, Language Systems erau Lexis & Grammar.
Subiectul III. Cu indirect și direct test items ne-am lămurit din Harmer. Practic, sunt necesare 2 exerciții (fiecare conținând 5 subpuncte) și o compunere.
Rationale e destul de simplu de realizat. Pur și simplu argumentăm de ce am ales un anumit tip de exerciții și nu altul.
La marking scheme... și acela este oarecum lesne de realizat pentru primii itemi. La cel direct se complică puțin lucrurile. Fiind o compunere / un eseu, unde sunt punctate mai multe lucruri (Fluency, Use of vocabulary, Use of grammar etc.) v-aș recomanda să realizați o scală de notare, în genul celor din Harmer, pp. 329-330. Vă puteți inspira și de aici:
http://www.examenglish.com/IELTS/IELTS_Writing_MarkSchemes.html
Ai examen de titularizare / definitivat / grad la limba engleză? Aici ai tot ce iți trebuie. Programe, cărți, subiecte, noutăți.
vineri, 18 iulie 2014
Guideline - Rezolvare subiecte - Titularizare
Abonați-vă la:
Postare comentarii
(
Atom
)
La competences ce intra? La test t: Mention learning objectives and competences? La ce se refera competences?
RăspundețiȘtergereAm niste (mari) nelamuriri. Gasesc informatii contradictorii (în surse diferite, sau chiar în aceeasi sursa) despre aceeasi chestiune.
RăspundețiȘtergere1-Pornesc de la faptul ca: “Aims describe what the teacher wants to achieve. Objectives describe how the teacher is going to achieve those aims”.
a- In Learning Teaching- Scrivener, pag 135-141, editia a treia, AIMS se refera la “what the students will be able to do by the end of the lesson”si lucrurile sunt formulate chiar asa: “Learners will be better able to...will become more confident...will have revised the use of in case.”, sau : “Learners practise narrating stories..., Learners practise using target items...Learners practise asking questions “- ceea ce ma vara în ceata si mai tare pentru ca astea par objectives.
Pe de alta parte, la pag 136 vorbeste despre procedure aims si achievement aims. Deci, procedure aims sunt objectives?
b- In alte surse apare recomandarea urmatoare: “Aims se adreseaza profesorului (ex: By the end of the lesson the T will have given Ss practice in expressing wishes); Objectives se adreseaza elevilor ( By the end of the lesson Ss will be able to express wishes) - si sunt din nou în ceata pentru ca acest “objective” se refera la ce va sti elevul sa faca si nu cum va ajunge sa faca.... Pentru ca totul sa fie si mai confusing, Scrivener zice la pag 137 : “Aims are the results of the lesson from the learner’s perspective”.
“Main aims” sunt “ things that students will have learnt, skills they will have improved, points they will have reached by the end of the lesson”- pag 136. Deci, în plan ar trebui sa formulam main aims, procedure aims (objectives?) si achievement aims ? Si, pana la urma, din a cui perspectiva (date fiind informatiile de la pct b)?
Definitia pentru aims de la pag 397 încurca lucrurile si mai tare pentru ca le lasa în coada de peste: “some teachers now use the term...etc”, adica... e la alegere...?
2- O alta nelamurire este legata de structura planului de lectie. Scrivener da un plan de lectie pe care nu prea îl vad aplicabil la noi (pag132-134), altul la pag 140. Teacher’s books (pentru toate nivelele de studiu) contin, de fapt, tot planuri de lectie, structurate cu totul altfel. Pana la urma, care este structura planului de lectie care se asteapta de la noi?
Stiti cumva din ce lucrare au fost subiectele date anul trecut?
Ma poate lamuri cineva? Multumiri,
Popa Serban